วันศุกร์ที่ 28 มิถุนายน พ.ศ. 2556

งานที่ 1 EDUCATION พร้อมแปลความหมาย



EDUCATION
Americans have long invested importance in education as a means of social improvement and individual fulfillment. Education has entailed both formal instruction in schools, universities, and other institutions, and informal learning in a variety of settings. Schools were respected institutions early in American history, and their significance has grown with time. Education and schooling have also been at the center of social and political conflict, often over issues of status and inequality. Schools eventually became instruments of government social policy, utilized to offset historic inequities and to help achieve social justice. Education also contributed human capital to the nation's economy.  At the same time, education has been a vital element of social and economic  Nationally, post-secondary education continued to expand. Overall enrollment climbed from about a quarter million in 1900 to more than a million in 1930, representing more than 10 percent of the age group. The number of female students grew even faster, from less than 40 percent of the student body in the 1890s to almost half by the twenties. Progressive educators represented the legacy of such well-known European   The growth of higher education also led to new types of institutions.  American education has changed a great deal since 1647, when Massachusetts passed its first school law. The reforms of the nineteenth and twentieth centuries helped to establish a comprehensive education system extending from the primary school to the university. The ferment of the postwar period , as ever more Americans attended some form of school. Much has been accomplished, .Many of the most  inequities  As a result of past struggles there is considerable parity in black and white education, despite persistent segregation and achievement gaps. Gender differences have diminished even more dramatically. As  still exhibit a firm commitment to education as a means of providing opportunity. That, more than anything else, is the principal legacy of American education, and its great hope for the future.

การศึกษา
ชาวอเมริกันมีการลงทุนความสำคัญในด้านการศึกษาเป็นวิธีการของการพัฒนาสังคมและความสำเร็จของแต่ละบุคคล การ ศึกษาได้มีการทั้งสองการเรียนการสอนอย่างเป็นทางการในโรงเรียน, มหาวิทยาลัยที่, และสถาบันอื่น ๆ และการเรียนรู้ไม่เป็นทางการในความหลากหลายของการตั้งค่า โรงเรียนเป็นสถาบันที่เคารพนับถือในช่วงต้นของประวัติศาสตร์อเมริกันและความสำคัญของพวกเขาได้เติบโตขึ้นกับเวลา การ ศึกษาและการเรียนการสอนก็ยังคงเป็นศูนย์กลางของความขัดแย้งทางสังคมและการ เมืองที่มักจะประเด็นเรื่องของ  สถ​​านะและความไม่เท่าเทียมกัน โรงเรียน ท้ายที่สุด  ก็กลายตราสารของนโยบายทางสังคมรัฐบาล เพื่อช่วยให้ให้บรรลุความยุติธรรมทางสังคม การศึกษาก็มีส่วนทุนมนุษย์ที่มีต่อเศรษฐกิจของประเทศ ในขณะเดียวกันการศึกษาได้รับองค์ประกอบสำคัญของสังคมและเศรษฐกิจ   ประเทศชาติ  การศึกษาระดับมัธยมศึกษาที่ยังคงขยายตัว การ ลงทะเบียนโดยรวมปรับตัวเพิ่มขึ้นจากไตรมาสที่เกี่ยวกับล้านบาทในปี 1900 ถึงกว่าล้านบาทในปี 1930 คิดเป็นสัดส่วนกว่าร้อยละ 10 ของกลุ่มอายุ จำนวนนักเรียนหญิงเติบโตได้เร็วขึ้นจากน้อยกว่าร้อยละ 40 ของนักศึกษาในยุค 1890 ไปเกือบครึ่งศตวรรษที่ยี่สิบ การศึกษาก้าวหน้าเป็นตัวแทนของมรดกดังกล่าวที่รู้จักกันดีการเจริญเติบโตของยุโรปการศึกษาระดับสูงนำไปสู่​​รูปแบบใหม่ของสถ​​าบัน   อเมริกันศึกษามีการเปลี่ยนแปลงการจัดการที่ดีตั้งแต่ 1647 เมื่อซาชูเซตส์ผ่านกฎหมายโรงเรียนเป็นครั้งแรก การปฏิรูปในศตวรรษที่สิบเก้าและยี่สิบช่วยสร้างระบบการศึกษาที่ครอบคลุมยื่นออกมาจากโรงเรียนประถมศึกษาไปเรียนที่มหาวิทยาลัย หมักจากสมัยหลังสงครามในขณะที่ชาวอเมริกันมากกว่าที่เคยร่วมงานในรูปแบบของบางโรงเรียน มาก ได้รับการประสบความสำเร็จ. หลายของความไม่เสมอภาคมากที่สุดในฐานะที่เป็นผลมาจาก   การต่อสู้ที่ผ่านมามี ความเท่าเทียมกันมากในการศึกษาสีดำและสีขาวแม้จะมีช่องว่างที่แยกจากกัน อย่างไม่ลดละและความสำเร็จ เพศที่แตกต่างได้ลดลงอย่างรวดเร็วมากยิ่งขึ้น ในขณะที่ยังคงแสดงให้เห็นความมุ่งมั่น    ในการศึกษาเป็นวิธีการของการให้โอกาส ที่มากกว่าสิ่งอื่นใดเป็นมรดกที่สำคัญของการศึกษาอเมริกันและความหวังที่ดีสำหรับอนาคต
........................................................................................................

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น